2:a advent

Så var två ljus tända... Sonen brände tummen hemma hos mormor och morfar... men det gick bra till slut i alla fall! Vi fick god mat och det var lugnt och skönt. Tack för det.

Sonens pappa och flickvän är i Spanien och hälsar på. Känns konstigt, konstigt - tillbaka till GÅ. Eller på västfronten intet nytt?

Men idag ringde min kära väninna, som ska ha en liten träff nu i december med några gamla handbollstjejer. Har inte sett dem på flera år, ännu mindre pratat med dem! Ska bli kul!

Fortsätter att förfasa mig över världen - hur kan en våldtäkt ske i en badhall? Hur kan en av de skyldiga gå fri? Hur kan alla dessa människor runt omkring låta bli att ingripa? Borde inte de också åtalas? Hur blasé har vi blivit egentligen?

Nä, nu ska jag sova! Vill ha rosa moln och räkbåtar i min värld, silverksedar också kanske - ibland åtminstone... Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback