Inget offer

Jag är inte alls något offer, och vill inte känna mig som det heller. Men ibland tar rädslan överhand och när man har barn så blir känslorna annorlunda. Man undrar när det ska ta slut och vad man kan göra? Inte blir det så mycket stöd från vare sig det ena eller andra hållet heller. Det är svårt att veta vad som är bäst. Men lita på instinkten. Då brukar det bli rätt. Skriker kroppen nej, så lita på det. Skriker den spring, spring - så fort du kan. Och tro inte på att det lugnar ner sig, för det gör det inte. Ha flyktplanen redo, även om du aldrig behöver använda dig av den. Lita inte på att det lugnar ner sig, lita på stormen inuti dig!

Para nada que soy una victima, y tampoco quiero sentirme como una. Pero a veces el miedo te acoga y cuando tienes hijos los sentimentos cambian. Te preguntas cuando lo va a acabar y que puedes hacer? Tampoco tienes mucho apoyo alrededor tuya. Es dificil saber que es lo mejor. Tienes que tener fe en tu instinto. Es cuando sale mejor. Si el cuerpo grita NO, ten fe en ello. Si el cuerpo grita CORRE, hazlo - lo mas rapido posible. Y que no pienses que todo se va a calmar, porque con el tiempo tampoco pasa esto. Ten el plan de escape preparado, aunque no tengas que usarlo. No te fies en que las cosas se calmen, confies en la tormenta que tengas por dentro.

AMARAL
http://www.amaral.es/index2.htm har gjort en låt som beskriver det hela - SALIR CORRIENDO. Men ta en tjuvlyssning på El universo sobre mi - Quiero vivir, quiero sentir, quiero correr en libertad... Jo, jag vill leva, jag vill känna, jag vill springa i frihet! Fuerza!!! May the power be with you...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback