Fåglar och annat

Min son hade en skatt i sitt skåp på dagis... Ett fågelben. Ett fågelben med klor och allt. OK, måste erkänna att kväljningarna var ganska många... Men hur i hela fridens namn har han lyckats med att hitta ett ben från en fågel? Var är resten? Och hur gick det med alla dessa viktiga, djupa samtal om döda fåglar och deras parasiter, och vad man gör om man ser en död fågel? Och nej, detta samtal har vi inte haft enbart p g a fågelinfluensan...  In genom ena örat och ut genom andra... Jaha, effter mutor visade han mig var han hittat benet, och så vitt mitt trötta öga kunde se, fanns inte resten av kroppen där. Alltid något. Men händerna är descinficerade (svårt ord!), och enbart p g a äckel... UUURRRKKKK!


Kommentarer
Postat av: Kristina

hihi...possitiva tankar!Han är som en söt kisse som visar sin finaste skatt:-)
men...urrrk tycker jag med.
Kram K

Postat av: madde

Ha! Han visade verkligen upp det, men visste inte hur det kommit in i hans skåp - det hade flugit in där alldeles själv. Så det så.

2006-03-31 @ 09:33:24
URL: http://maddesigno.blogg.se
Postat av: Morfen

Hej! Vad kul att du kikat in på min blogg. :)
Ska bli bättre på att uppdatera den oftare.
Ja, det var synd att vi inte sågs på Lerumsmässan, men jag hoppas det blir mässa snart igen så vi får tillfälle. Annars kanske vi springer på varandra på Ica - man vet ju aldrig. *s*
Du är inte heller i Helsingborg på scrappiz-träff?
Så roligt för alla som är där. Ska bli roligt att få rapporter sedan om hur de hade det.

Äckligt med fågelbenet men det var väl kanske nån katt som inte orkade äta upp fågeln eller nåt. ;) Men är det inte lite häftigt ändå vad ett barn kan se som ngt spännande och som en skatt?! Det är helt andra referensramar helt klart.

2006-04-02 @ 01:13:43
URL: http://morfen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback