Drömmar

image430
Den här layouten är till Ett litet ord. Det är min pappa som är på fotona, men jag vet inte vilket år de är tagna. Om någon vill läsa texten, så kommer den här: Drömmar hade jag många när jag var yngre. När jag funderade på vem min far var och varför han inte ville höra av sig, så blev det ett riktigt dagdrömmeri av allt. Min far var en hjälte som flytt från Spanien för han kämpade i motståndsrerelsen... Naturligtvis var det långt från sanningen men till slut var det en berättelse som hjälpte mig att förstå. Jag kunde förstå att han inte var närvarande, eftersom Franco var en hemsk och gräslig diktato. Det var lättare än att ha en pappa som aldrig hörde av sig. Så nu för tiden tänkter jag på honom så...


Kommentarer
Postat av: Maritha / Dilorf

Det är härligt att ha kort på föräldrar (och generationen över) Och att ha möjlighet att bevara historien bakom korten!
En snygg lo!

Postat av: Ann-louice

I bland är det bra att ha drömmar...
En Lo som tog tag i hjärtat...
Kram

2008-02-10 @ 00:21:47
URL: http://www.alleswe.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback