Vänner

Vänner

Tycker att jag lyckats fånga den rörelse som pågick. Ett foto som kanske endast scrappare kan tycka är bra, för att det finns en underbar historia bakom.

Sonen, den spanska hushunden och olivträdet ute på landet. Landet? Ja, inte är det direkt landet, utan mest på andra sidan motorvägen. Där finns i alla fall inga turistanläggningar - än. Här brukar det göras grillfester - unas barbacoas. Men för oss "svenskar" så blir det mest jobbigt eftersom det var som en soptipp - gamla pappersförpackningar, plastbestick, MAT, däck, kylskåp... Hade vi snubblat på ett styckat lik, så hade jag inte bliviit förvånad (faktum är att det för några år sedan hittades just ett styckat lik här, av någon ryss tror jag... Och på tal om det, så hittades ett lik i en koffert i just den lägenhetsbyggnad som jag bodde i förr). Allt är med andra ord möjligt. Själv så fick jag utstå det ena och det andra bara för att jag gick och plockade upp EFTER OSS. Guarros!!!

Nåja, smakade på en färsk oliv direkt plockad från ovanstående träd. Konstig smak - sträv och besk, men ok.

Hela utflykten påminde om någon gammal fransk eller italiensk långfilm, de där där hela familjen åker på semester tillsammans och allt bara blir KNASIGT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback