Kommer ni ihåg...

vad ni gjorde idag för 5 år sedan? Det gör naturligtvis jag (annars skulle jag inte fråga...). Mitt X och jag hade grälat, grälat och grälat hela morgonen (ja, i alla fall den stund han hade varit hemma) och jag skulle träffa min väninna på tåget till Málaga. Fick lämnat sonen hos hans farföräldrar, och mötte väninnan, som också hade grälat med sin (numera) man. Vi var inte de lyckligaste kvinnorna just då, men hittade tröst i varandras elände, och lyckades ge oss in i Larios för att shoppa och äta lunch. När vi var inne på Eroski, ringer mobilen. En något helsnurrig röst - mitt barns far - talar om för mig att vi måste bege oss till en tv, eftersom World Trade Center och flera andra ställen blivit attackerade... Sagt och gjort, vi gick till elektronikaffären runt hörnet och får se en fruktansvärd syn. Våra tårar började rinna. Ville mest hem till min son, men försökte få tag på min far som bor i New Haven, CT, men det var helt omöjligt att komma fram. Kommer inte ihåg hur vi kom hem eller vad som hände mer den dagen, men just då tedde sig våra privata problem små.

Frågan som dök upp senare var ju om inte Bush själv hade något med detta att göra. Och den frågan ställer jag mig fortfarande... Det är ju bara att kolla in i den mannens ögon. Inte helt friska... Och vill man fördjupa sig lite i någon form av konspirationsteori, så kan man göra det
här.

Kommentarer
Postat av: Morfen

Det är verkligen något vi alla kommer ihåg tror jag, var vi var och vad vi gjorde. Jag låg hemma i sängen och var sjuk. Slog på tv:n för lite underhållning och då var det extrainsatt rapport och då hade bara första tornet blivit kraschat. Det var ett inslag på tv:n om konspirationsteorierna, såg det inte själv men min man gjorde det och det verkade mycket intressant och obehagligt. Ack dessa maktgalna människor.
Kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback