Påmind

blev jag idag... Läste i G-P i morse att Göteborg ska få besök av NATO. Blev lite upprörd och läste vidare. Då stötte jag på "... HMS ARK ROYAL" och beslöt mig för att hålla inne med min idealism för dagen.

För en sisådär 13 år sedan (jisses... ) var jag och väninnan på Mallorca. Där var hur många flottbesök som helst under de 3 veckor vi var där, då bl a "HMS ARK ROYAL". En annan käck liten båt som var där var HMCS Halifax (och säkert HMCS TORONTO...).

Vi blev bjudna till HMCS Halifax av någon som kallades för Mack (som för övrigt inte var kvar på båten när vi dök upp). Det är nu historien blir rolig och ni inte förstår något alls... Vad gör man som civil när man kommer gåendes upp för bryggan, och där står en vacker man i uniform och gör honnör? Ja, ni kan tänka er!

Var tvungen att leta reda på kort från detta underbara äventyr och insåg att jag inte hade så många av två orsaker; 1) min kamera blev stulen när jag under en natts tid var tvungen att diskutera fotboll med två italienare och 2) min väninna var sur hela resan och ville inte ta kort... i någras större mängder (självklart är hon ingen scrappare). Så här är ett av de få kort jag har, från gränderna inne i Palma, när vi letade efter hamnen. Man skulle kunna tycka att det hade varit lättare att leta vid vattnet, men vi hade roligt ändå och till slut tog vi en taxi... ). Penslarna kommer från
Miss M. Om du klickar på fotot så blir det större!


Kommentarer
Postat av: Tanja

Supersnygg lo! Gillar verkligen hur det ser rivet och gammalt ut runt fotot!

Fartygshistorian är säkert en minnesvärd historia, och män i uniform = snigelspår!!!

Stor kram och ha en skön helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback